Week 2 op stage en een dagje strandstruinen - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mary Goud - WaarBenJij.nu Week 2 op stage en een dagje strandstruinen - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mary Goud - WaarBenJij.nu

Week 2 op stage en een dagje strandstruinen

Door: Mary Goud

Blijf op de hoogte en volg Mary

21 Januari 2014 | Australië, Sydney

Deze week heb ik op maandag voor het eerst mijn stage begeleider ontmoet. Ze heet Mehra en is hier al een paar jaar. Ik ben de rest van de dag verder gaan werken aan mijn plan van aanpak en inlezen over soorten inhalatie systemen.

Dinsdag hebben we besproken of we een Dry powder inhaler of een pressurized metered-dose inhalatie systeem gaan maken. Dit werd de 2e en dus kwam er meteen een berekening bovenop om de goede terapeutische dosis te krijgen bij elke keer dat je een pufje neemt. Volgende week gaan we verder met het bepalen van de maximale concentratie die we in een colon (metalen flesje met het medicijn er in) kunnen proppen zodat de dosering goed is.

Woensdag 15 januari heb ik met Mariateresa mee gekeken op het lab, hoe ze Calu3 cellen verzorgd, telt en doorzet. Erg interessant om te zien en deed erg denken aan mijn vorige stage in Utrecht bij de Faculteit diergeneeskunde.

Donderdag 16 januari heb ik in de ochtend aan mijn verslag gewerkt en een bespreking gehad over hoe we verder gaan en welke werkzame dosis we willen bereiken. 's middags ben ik in het park een boek gaan lezen om lekker even te ontspannen. Toen ik thuis kwam was het al helemaal donker buiten en toen ik mijn kamer binnen liep zag ik ineens iets groots aan de lamp in het midden van de kamer hangen. Toen ik het licht aandeed ging het helemaal in paniek rondfladderen en bleek het een vleermuis te zijn. Ik laat hier meestal mijn balkondeur de hele dag open om te luchten en hij was tegen het donker waarschijnlijk naar binnen gevlogen. Was even schrikken maar kon er wel om lachen. Hij kon de deur niet vinden dus heb ik hem met een kussen voorzichtig de goede kant op gestuurd. Toen het weer rustig was heb ik nog even kort een spelletje gedaan en ben gaan slapen.

Vrijdag was een rustige dag. Om 10 uur hadden we weer een bespreking waar Wing een presentatie gaf over zijn onderzoek met macrofagen en de vraag of de manier waarop zij reageren een nadeel of een voordeel is voor de gezondheid. Hierna nog weer even aan (verassing) mijn verslag gewerkt en ben een uurtje eerder weggegaan omdat ik niet verder kon voor nu. Maandag weer aan de slag maar voor nu: Weekend!

Zaterdag was een boodschappenwasenparklezendag. Lekker rustig en het weer stond er naar. Tegen 8 uur naar Darling Harbour gelopen waar om 9 uur een prachtige vuurwerkshow was.

Zondag ben ik samen met Jasper en Wilco de coastal walk gaan maken van Bondi beach naar een strand bij Burrows park. Het was weer heel gezellig en we hebben vanalles gezien. Bij Bronte hebben we dolfijnen gezien die langszwommen toen we even aan het uitrusten waren onder de uitstekende zandrotsen en een mooi uitzicht hadden ove de baai.
Bij Burrows park was een strand van betonplaten tussen 2 rotsformaties in. Langs het water lagen een heleboel grote stenen met daartussen poeltjes zeewater met een heleboel krabben, zeesterren, zeeslakken, zee-egels en nog veel meer. Ik vond een steen met een anemoon, 2 zeekomkommers en van die mosselachtige dingen met een soort grijpklauwtjes(kan niet op de naam komen). Ik wou de steen in het water terug leggen omdat ze anders zouden uitdrogen maar de steen bleek te drijven.... Toch nog de open anemoon kunnen zien en in elk geval waren ze in het water. We hebben over de rotsen geklommen en konden zo een heel eind langs de zee komen. Veel mooie foto's gemaakt en een hoop gezien weer. Op de terugweg nog even boodschappen gedaan en toen naar huis gelopen via het Blackwattle bay and jubilee park.
Dat was het weer voor de week, de volgende is alweer in de maak.

  • 22 Januari 2014 - 12:19

    Lisette Schot Sieliakus:

    Leuk Mary om dit alles te lezen. Zo te horen heb je geen heimwee ?
    groetjes van je buurtjes uit Zwijndrecht.

Tags: week 2

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mary

Ik ben een studente Biologie en Medisch Laboratoriumonderzoek van 20 jaar uit Zwijndrecht. Om af te studeren heb ik gekozen voor een stage in Australië omdat het me en geweldig land lijkt en ik hier veel nieuw ervaringen op hoop te doen op het gebied van mijn studie en door het land zo veel als ik kan te bekijken.

Actief sinds 04 Jan. 2014
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 6004

Voorgaande reizen:

31 December 2013 - 11 Augustus 2014

Afstuderen in Sydney

Landen bezocht: