3e week the Great North Walk en Australian day - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mary Goud - WaarBenJij.nu 3e week the Great North Walk en Australian day - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mary Goud - WaarBenJij.nu

3e week the Great North Walk en Australian day

Door: Mary Goud

Blijf op de hoogte en volg Mary

28 Januari 2014 | Australië, Sydney

Mmm waar te beginnen...
Maandag was een rustige dag waar ik eigenlijk vooral heb gewerkt aan mijn verslag die over 2 weken af moet zijn. In de middag boodschappen wezen doen bij Broadway Shopping Centre en vooral fruit gekocht. Niet veel bijzonders dus xD.

Dinsdag werd ik voorgesteld aan de DUSA (Dosage Unit Sampling Apparatus), die mijn gaat helpen te bepalen of mijn medicijn goed oplost in het oplosmiddel en of de dosis er goed uit komt en niet achterblijft in de inhaler. Interessant en handig. Na alles te hebben gewassen en opgeslagen kan ik volgende week dinsdag mijn HPLC methode er op los laten om te kijken wat de concentratie is.

Woensdag tot en met vrijdag heb ik (verrassing) aan mijn verslag gewerkt en heb tussendoor nog een paar keer mee gegluurd met Mehra en Eric om de technieken wat beter te begrijpen voor later in het project. Vrijdagavond ben ik enorm verdwaald geraakt op weg naar een adres aan de andere kant van Sydney. Halverwege hield mijn navigatie opeens op, gaf alleen nog een wit scherm en kon niets meer laden. Ik was hier nog nooit geweest en er was geen mens te zien en al helemaal geen kaart of bushalte. Tot overmaat van ramp begon het na een uur zoeken naar iets bekends ook nog te regenen en werd het pikkedonker dus toen was het compleet xD. Dit gaf me wel de kans om de enorme vleerhonden nog eens goed te bekijken en tijdens mijn 4 uur durende zoektocht heb ik minstens 6 Opossums, 20 kakkerlakken in alle soorten en maten, 200 vleermuizen/honden en op zijn minst een miljoen kikkers gezien. Deze laatste kwam ik tegen toen ik eindelijk een weg naar huis had gevonden door niet veel meer dan geluk en gevoel. Ik was eindelijk weer terug in Jubilee park en liep door een grasveld toen ineens alles om me heen begon te zingen. Ik zag niks bijzonders maar nadat ik het licht van mijn mobiel aan had gedaan bleek ik in een veld vol met mini kikkers te staan xD leuk gezicht maar wel heel voorzichtig lopen om ze niet te pletten.

Zaterdag ben ik om 10 uur op pad gegaan met Jasper en Wilco om een weel van de Great North Walk te 'lopen'. Na ongeveer een uur kwamen we aan maar we begonnen op een andere plek dan we hadden gepland maar dit was ook een deel van de walk. Hier hebben we zo'n 4-5 uur over rotsen geklommen en over houten bruggetjes boven de mangrove vol krabben gelopen tussen miljoenen hagedissen (die steeds groter leken te worden) en met prachtige uitzichten over de rivier en het park. Het was best warm maar niet benauwd of verbrandend warm dus mooie dag ervoor. Op facebook staan een heleboel foto's. Zondag ben ik langs Darling Harbour gelopen dat helemaal in Australian Day sfeer was met een hele berg optredens, kraampjes en andere bezigheden. 's Avonds heb ik naar het prachtige vuurwerk in de haven gekeken en heb ik bij een kebab kraampje wat gekocht als avond eten. Super laat geworden maar was echt heel leuk.

Maandag was ik nog vrij door Australian day en dat was maar god ook. De kebab was verkeerd gevallen en ik was de hele ochtend niet lekker xD Gelukkig knapte het tegen de middag op en kon ik nog even naar de winkel om mijn voorraad weer aan te vullen en nog even door het park te lopen.

Ik ben op het moment op zoek naar een betere camera omdat ik (zoals jullie denk ik wel hebben gezien) totaal niet kan inzoomen en daardoor nogal moeilijk foto's kan maken van een afstandje. Beetje jammer als je net een Laughing Kookaburra ziet zitten of een Skink ziet zonnen op een afstand. Hopelijk vind ik iets goeds zodat ik wat betere foto's kan leveren ;)

  • 29 Januari 2014 - 17:49

    Marian Den Engelsman:

    Je maak van alles mee Mary, maar verdwalen in het donker lijkt me hel eng met al die beesten. Ik zou dodo gaan van angst geloof ik. En dan nog in en veld met kikkers staan, echt iets voor mij (help)
    Fijn dat je een mooie kamer hebt gevonden, dat start was niet zo goed hoorde ik van je moeder, maar je hebt je er goed door heen geslagen.
    Leuk die reisverhalen elke week, ik vind het leuk om te lezen hoe het met je gaat.
    Tot horens. groetjes, en de groeten van ons allemaal. Marian

Tags: week 3

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mary

Ik ben een studente Biologie en Medisch Laboratoriumonderzoek van 20 jaar uit Zwijndrecht. Om af te studeren heb ik gekozen voor een stage in Australië omdat het me en geweldig land lijkt en ik hier veel nieuw ervaringen op hoop te doen op het gebied van mijn studie en door het land zo veel als ik kan te bekijken.

Actief sinds 04 Jan. 2014
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 6008

Voorgaande reizen:

31 December 2013 - 11 Augustus 2014

Afstuderen in Sydney

Landen bezocht: