GoPro Diving, DPI en Advanced open water - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mary Goud - WaarBenJij.nu GoPro Diving, DPI en Advanced open water - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mary Goud - WaarBenJij.nu

GoPro Diving, DPI en Advanced open water

Door: Mary Goud

Blijf op de hoogte en volg Mary

28 Maart 2014 | Australië, Sydney

Sow het is weer even geleden dat ik geschreven heb dus zal weer eens bijwerken.

Nadat ik een open water diver ben geworden op 11 Maart, heb ik me meteen opgegeven voor de Advanced open water diving course het opvolgende weekend. Door me aan te melde als lid van Padi kreeg ik ook een gratis gear rental.

13 Maart heb ik met Alah mee gekeken hoe Jet miling in elkaar steekt hier maar ze deed iets fout dus dat moet ik later zelf even uit puzzelen. In de tijd die ik over had, heb ik informatie gezocht over de technieken voor het maken van een dry powder formulation en heb ik weer opdrachten gamaakt voor de duikcursus, waar ik nu maar 3 dagen voor had.

In het weekend dus gaan duiken. Drie keer gedoken bij Bare Island, waar een scene van Mission Impossible is opgenomen, en dat was ver lopen en klimmen met zware duikspullen en flessen. Ik had een GoPro mee gekregen van het Woolcock en die heb ik daar ook uitgetest. Helaas was de visibility niet heel ver, maar 6 meter max, dus was niet makkelijk navigeren. Helaas geen weedy sea dragon gezien die e wel zou moeten zijn maar wel weer 3 octopussen en een heleboel andere mooie vissen en zeewezens.

Die zondag was het weer helaas te slecht voor de haaienduik dus zijn we naar Lilly Pilly Point geweest en hebben daar de diepteduik gedaan en een zelfstandige ontdekkingsocht (met mijn buddy Pip uiteraard). We zagen een enorme catfish en op een richel met zeewier zaten zeepaardjes verstopt. Ik heb ook een octopus op mijn blote handen gehad, heel apart gevoel die zuignapjes, en ik heb een vrouwtjes groper gezien. Verder ook veel kleurrijke scholenvissen die je veel in aquaria tegenkomt en ondanks het slechte weer was het een erg leuke ervaring. Ik mag nu officieel tot 30 meter duiken!

Nog geen haaien dus helaas maar die heb ik nog tegoed dus een extra duik= extra ervaring! Ik heb Dani beloofd om de volgende keer een foto te nemen onder water met een bordje met respitech er op voor op de site.

In de week van 17 maart heb ik vooral informatie gezocht over de technieken die ik nog ga gebruiken omdat ik tijdelijk niet verder kon met het project doordat mijn begeleiders te druk waren.

De opvolgende week heb ik voor het eerst geJetmilld en dat was erg makkelijk. Het formaat van de deeltjes bleek erg te variëren volgens een korte blik met de elektronenmicroscoop, dus vandaag ga ik mijn sample door de Mastersizer slingeren. Om te combineren met andere medicijnen moet ik uiteindelijk toch gaan 'spray-dryen' dus hier beginnen we ook binnenkort aan.

Volgende week ga ik op een cruise door de haven van Sydney en dit heeft als thema 'Tragedy'. Ik ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken!

  • 28 Maart 2014 - 10:44

    André Goud:

    Heel ondernemend allemaal. Ga zo door! Zet er ook weer eens wat nieuwe foto's bij voor de mensen die niet op fb kijken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mary

Ik ben een studente Biologie en Medisch Laboratoriumonderzoek van 20 jaar uit Zwijndrecht. Om af te studeren heb ik gekozen voor een stage in Australië omdat het me en geweldig land lijkt en ik hier veel nieuw ervaringen op hoop te doen op het gebied van mijn studie en door het land zo veel als ik kan te bekijken.

Actief sinds 04 Jan. 2014
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 5988

Voorgaande reizen:

31 December 2013 - 11 Augustus 2014

Afstuderen in Sydney

Landen bezocht: