Duikersgekte en reef fever - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mary Goud - WaarBenJij.nu Duikersgekte en reef fever - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mary Goud - WaarBenJij.nu

Duikersgekte en reef fever

Door: Mary Goud

Blijf op de hoogte en volg Mary

06 Maart 2014 | Australië, Sydney

Deze week heb ik een plan gesmeed om naar het Great Barrier reef te gaan. Ik heb besloten dat ik dan natuurlijk wel echt wil duiken en dus ga in zondag tot en met dinsdag een duikcursus volgen om dit ook daadwerkelijk te kunnen doen. Ik heb me vrijdag opgegeven en heb zaterdag de manual gehaald die ik nu moet leven en leren voor aankomende zondag.

Afgelopen zondag ben ik met Jasper en Nadine naar een mart met handgemaakte spullen geweest en daarna naar Ku-Ring-Gai Wildflower Garden doorgelopen. Het weer zat niet erg mee maar we hebben een aantal walibis en een kalkoen gezien en veel natuur. Op de markt heb ik ook nog een ketting gekocht. Toch een geslaagde dag.

Ik ben de hele week al aan het leren voor het duiken en dat is nog een heleboel om te onthouden en rekening mee te houden. Ik heb er heel veel zin in maar ben wel een beetje zenuwachtig xD.

Op het lab is het rustig omdat ik moet wachten tot het kabinet weer gemaakt is voor ik kan gaan beginnen met Jet-Milll. Er komt maandag een elektronenmicroscoop en daar worden mijn monsters ook gebruikt om hem uit te testen. Mijn cellen waren nog niet klaar om te seeden dus die heb ik alleen gevoerd.

Het Barrier Reef ga ik inplannen zodra ik weet wat Jasper en Nadine wilen doen. Als ze mee willen kunnen we het samen reserveren en een goede datum selecteren. Hoe dichter bij augustus hoe beter want het regenseizoen is daar nu net over dus het wordt alleen maar droger vanaf nu. Ik heb al wel een mooie reis gevonden met 11 duikmogelijkheden er bij. Na het duiken mag ik ook een halve dag niet vliegen dus hopelijk kan ik dan nog het regenwoud in als ik toch in Cairns zit :)

In elk geval heb ik er veel zin in!!!

  • 06 Maart 2014 - 15:32

    Marian Den Engelsman:

    Te gek Mary om te gaan duiken. En dan nog op het mooiste stukje van de aarde. Je boft, mooie foto's maken hoor.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mary

Ik ben een studente Biologie en Medisch Laboratoriumonderzoek van 20 jaar uit Zwijndrecht. Om af te studeren heb ik gekozen voor een stage in Australië omdat het me en geweldig land lijkt en ik hier veel nieuw ervaringen op hoop te doen op het gebied van mijn studie en door het land zo veel als ik kan te bekijken.

Actief sinds 04 Jan. 2014
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 5986

Voorgaande reizen:

31 December 2013 - 11 Augustus 2014

Afstuderen in Sydney

Landen bezocht: