De reis, aankomst en 1e week op stage - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mary Goud - WaarBenJij.nu De reis, aankomst en 1e week op stage - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mary Goud - WaarBenJij.nu

De reis, aankomst en 1e week op stage

Door: Mary Goud

Blijf op de hoogte en volg Mary

31 December 2013 | Australië, Sydney

31-12-2013 tot en met 02-01-2014

Vandaag is het dan zover, ik vertrek naar Australië!
Vanochtend nog een paar kleine dingen geregeld en gauw op pad naar Düsseldorf. Hier hebben we de auto in een parkeergarage gezet en zijn het centrum in gelopen. Hier zijn we over de Koningsallee gelopen, een straat met alleen maar dure winkels met merken als Gucci, Louis Vuitton en Burberry. De mensen die hier liepen waren dan ook een hele bezichtiging op zich net als alle mooie auto's. In deze straat konden we ergens in een zijstraat toch nog voor een normale prijs een pizza eten. We aten een pizza om 15.00 uur omdat we wel op tijd op het vliegveld moesten zijn. Dus een lekkere pizza carpaccio op en gauw terug naar de auto. Aangekomen bij de garage bleek deze echter te zijn gesloten om 15.00 uur en wij stonden buiten. In paniek elke Duitser in gebrekkig Duits/Nederlands om hulp gevraagd en gelukkig was er een man die net zelf de garage in moest en wij mochten me naar binnen. Toch nog ontsnapt en gratis garage. Een geluk bij een ongeluk!
Op het vliegveld hebben we nog even met zijn 5en iets gedronken en daarna afscheid genomen. Bij de controle van de handbagage werd ik door mijn apparatuur zwaar gecontroleerd op explosieven maar gelukkig was alles gewoon in orde en kon ik door. Er viel niet zo veel te winkelen op een parfum winkel en wat andere dingetjes na dus toen ik die had gezien ben ik naar mijn gate gelopen en waande me meteen in China. Ik vloog met Air China dus ik ha het wel verwacht maar vrijwel alles werd in het Chinees omgeroepen dus dat was voor mij, nou ja, Chinees xD. Ik vertrok om 19.45 in een redelijk klein vliegtuigje waardoor je het opstijgen en de landing goed kon meemaken maar het uitzicht was geweldig. (ik mocht eigenlijk geen foto’s maken maar heb er af en toe toch nog 1tje kunnen schieten) Na 10 uur kwam ik aan op Peking waar ik me rot heb gezocht naar de volgende gate. Deze bleek aan het uiterste puntje van het vliegveld te liggen en omdat het eerst zo verlaten was dacht ik eerst dat ik verkeerd zat. Na een tijdje druppelden de eerste mensen binnen en vrijwel iedereen ging liggen slapen op de wachtbankjes dus die hadden waarschijnlijk ook een aardige reis achter de rug. Ik heb zelf ook nog even geslapen maar niet heel veel. Het volgende vliegtuig was een stuk groter en ook comfortabeler, ik zat aan het raam in een rij met 3 stoelen maar had maar 1 buurvrouw die ik niet kon verstaan. Bij het opstijgen werd het alweer donker en heb ik naar de verlichte steden van bovenaf gekeken. Heel erg mooi, net een kunstwerk van goud en zilver. Een poosje later ben ik in slaap gevallen en werd 8 uur later wakker met pijnlijke benen. Na even door het vliegtuig lopen was dat zo weer weg en kwam de zon op waardoor ik een eerste blik op Australië kon werpen. Opnieuw erg mooi en voor de landing nog wat foto’s kunnen maken van Sydney uit de lucht. Rond 7.30 was ik het vliegveld uit en in de taxi op weg naar mijn kamer.
In mijn kamer bleek helaas het een en ander anders te zijn dan werd aangegeven in de advertentie. Ik had een single room geboekt maar dat was het niet. Dit was dus een beetje een tegenvaller maar na een geïmproviseerde douche ben ik alternatieven gaan zoeken. Hier ben ik nog steeds mee bezig maar tot dan red ik het wel. Ik heb schoonmaken goed kunnen oefenen de laatste paar maanden dus ik heb de badkamer zelf wat opgeknapt met wat ik kon vinden.
Veel gezien weer en een proefje gehad van hoe de bussen hier werken (geen idee waar de halte is die je moet hebben en 2 soorten buskaarten voor 10 keer).
Morgen ga ik even langs bij Commonwealthbank, Vodafone en wat winkels om het een en ander te regelen.
Ik probeer jullie zo goed als ik kan op de hoogte te houden!

03-01-2014

Vroeg opgestaan zonder teken van jetlag gelukkig.
Vandaag de buurt verkend met mijn kamergenote die me het een en ander kon wijzen. Ik heb een Australisch nummer geregeld en een bankrekening geopend waarmee ik makkelijker kan betalen en goedkoper kan bellen. ’s Avonds nog in Joe Speedboot gelezen van Tommy Wieringa, een boek dat ik van mijn vorige stagebegeleidster, Birgitta, heb gekregen als afscheidscadeau, en toen vroeg gaan slapen.

04-01-2014
Vroeg uit de veren en op pad naar Hyde park, The Royal Botanic Gardens en the Operahuis. Ik ben op goed geluk gaan lopen in de richting van het Opera House. Onderweg kwam ik langs een soort ondergrondse ingang naar een heel groot soort van winkel vol met marktkramen. Heb daar gelijk 2 broeken gekocht die niet eens duur waren en een beetje naar de vele souvenirs gekeken (en de prijs, om maar even te weten) Ze verkochten daar af en toe wel rare dingen zoals een opgezette voorpoot en de ballen van een kangoeroe :S . Toen ik was uitgekeken, ben ik in de richting van Hyde park gelopen en kwam op die route Belmore park tegen waar ik even wat heb gedronken. Toen ben ik doorgelopen naar Hyde park. Er was een hoop te zien zoals The Pool of Reflections en Anzac Memorial, Standbeelden, fonteinen, mooie planten en gebouwen en drinkfonteintjes die overkoepelt waren met allerlei versieringen. Hier en daar wat foto's gemaakt en door gelopen naar the Royal Botanic Gardens. Hier heb ik dankbaar gebruik gemaakt van de drinkfonteintjes en ben langs alle verschillende tuinen gelopen en ben hiermee zowat in elk werelddeel geweest. Ontzettend mooi allemaal net als de dieren die er rondlopen/vliegen en alle ornamenten. Laatste stukje naar het Opera House doorgelopen en daar in de haven een lekker ijsje gekocht en in het park erboven opgegeten tussen de Lorikeets. Toen rustig naar huis gelopen en op mijn laatste restje batterij toch eindelijk (wel iets uit de verte) de kaketoes op de foto gekregen. Toen naar de subway voor wat eten en terug naar huis. Leuke dag geweest en dankzij de drinkfonteintjes goed uit te houden in de hitte.

05-01-2014
Vandaag een beetje rustig aan gedaan.
Ik ben gaan winkelen in George street en heb bij de Paddy's 2 nieuwe broeken gekocht. Morgen voor het eerst naar het Woolcock institute voor de eerste introducties en een rondleiding.

06-01-2014
Eerste dag op het Woolcock!
Samen met Jasper een introductie gehad en een korte rondleiding. Ook veel nieuw leesvoer gehad zoals het boek 'Inhalation Drug Delivery' wat is geschreven door de mensen hier (Paolo Colombo, Daniela Traini en Francesca Buttini). Woensdag krijgen we de inductie op het laboratorium, waar onze inentingen worden nagekeken en een aantal regels worden doorgenomen.

07-01-2014
Van 9.00 tot 15.00 mezelf wat ingelezen in het boek dat ik gisteren heb gekregen. In de tussentijd heb ik contact gezocht met een aantal kamerverhuurders in de buurt van Glebe, in de hoop op een betere kamer die niet te ver weg is. Na heel weinig antwoorden kreeg ik tegen het eind van de dag toch nog een bericht van Jasmine. Zij had de kamer op de website al verhuurd maar bood nog een andere kamer in het zelfde huis aan. Morgen rond 16.00 uur ga ik bij het huis kijken. Het ligt in de zelfde straat als het instituut maar waar precies weet ik nog niet. Glebe point road is erg lang dus ik ben benieuwd :P

08-01-2014
Om 10 uur werd ik op het instituut verwacht voor de eerste inductie etc. Ik was erg vroeg wakker dus ik heb me nog anderhalf uur kunnen inlezen voor de inductie begon. Maree gaat hier over het lab en heeft de regels met ons doorgenomen en ons een rondleiding gegeven. Het lab is erg netjes en ruim en heeft erg mooie apparatuur. Nadat de inentingen waren gechecked en we hadden getekend voor de inductie werd toegang tot het lab aangevraagd. Hierna heb ik nog een paar uur ingelezen in het boek en wat artikelen gezocht voordat ik op weg ging om de kamer te bekijken.

Ik was er veel eerder dan verwacht want toen ik het instituut uitliep bleekt het er schuin tegenover al te zijn. De locatie was dus al meteen goedgekeurd. Het is een groot huis in victoriaanse stijl met een grote voor- en achtertuin en grote balkons. Er is een voor en een zij ingang en binnen is bijna alles met hout afgewerkt. De kamer is erg groot, heeft een grote kledingkast, een openhaardje en een bureau en krijgt nog een 2 persoons bed. Ik heb een eigen balkon met uitzicht op de tuin en een sort park. Jasmine en haar familie komen zelf uit de blue mountains maar komen naar dit huis om te werken en/of studeren. In Australie is het nu echter zomervakantie dus gaan ze in hun vrije tijd naar de mountains, waar hun vader werkt als arts.

Na dit bliksembezoek was ik meteen verkocht en sprak af om deze zaterdag te verhuizen.

09-01-2014
In de ochtend ingelezen en ben het een en ander gaan regelen met de huisbazin in mijn oude kamer. Ze is erg aardig maar wil mijn borg niet teruggeven. Helaas krijg ik dus alleen een week huur en het geld van de sleutel terug. Nog even de stad in boodschapjes doen en even in Hyde park een boek lezen.

10-01-2014
Om 10 uur hadden we een group meeting op het instituut. Dit was de eerste van het jaar en omdat het hier nog vakantie is was het erg rustig. De sfeer is heel goed op het instituut en je kan altijd alles aan iedereen vragen. Elke week is er een overleg waarin iemand van de afdeling presenteerd wat hij/zij aan het doen is en hier kan ook worden overlegt hoe er verder gahandeld kan worden of wat misschien beter zou kunnen. Ik moet over een poosje ook presenteren wat ik ga doen op het lab.

11-01-2014
Vandaag ga ik verhuizen!
's Ochtends alles weer ingepakt en tegen half 4 op de bus gestapt. In een kwartiertje was ik er en moest eventjes wachten tot Jasmine er was. Voordat zij er was kwam haar broer thuis die me meteen binnenliet en me hielp om mijn koffer naar boven te dragen en het bed in elkaar te zetten. Toen Jasmine thuis was heeft ze me nog een korte rondleiding gegeven door de omgeving en hebben we elkaar verder voorgesteld. Ze komt uit de Blue Mountains, waar haar vader werkt als arts en heeft voorgesteld dat ik een keer mee ga. Dus dat is geweldig natuurlijk en ik heb er al meteen zin in. Super aardige familie en heel behulpzaam, ik ga het hier vast naar mijn zin hebben!

12-01-2014
Ik was weer vroeg op en heb mijn koffer verder uitgepakt.
Rond half 11 werd ik gebeld door Jasper of ik het leuk vond om samen met hem en Wilco door de stad te lopen. Dat vond ik zeker leuk! Meteen op de bus gesprongen naar George st. Waar ze op me wachtten bij de Myer. Vanuit daar zijn we langs Darling Harbour en door de Chinese Garden of Friendship gelopen, waar het heel mooi was en erg veel hagedissen waren, een nestje met jonge vogeltjes en chinezen in een speciale klederdracht. Hierna zijn we naar the Observatory geweest waar we de bal zien vallen om 13.00, 2 3D films gekeken over de ruimte en waar we door een telescoop naar de zon konden kijken. Toen zijn we verder gelopen over de Harbour Bridge waar je een prachtig uitzicht hebt over de baai en het Opera House. We zijn terug gegaan met de trein en hebben samen nog wat gegeten voordat we allemaal weer naar huis gingen. Een gezellige dag geweest met weer veel mooie plekken in de stad.

Morgen komt mijn stagebegeleider terug van vakantie en kan het werk gaan beginnen. Ik houd jullie op de hoogte!

  • 05 Januari 2014 - 09:10

    Tineke Van Rijswijk:

    Heel, heel veel plezier daar!!!

  • 14 Januari 2014 - 08:24

    Elly:

    Leuk om dit verslag bij te houden.Fijn dat je nu zo goed terecht bent gekomen.Groetjes Elly

  • 14 Januari 2014 - 19:22

    Sandra:

    Wow, wat klinkt dat allemaal leuk en geweldig!

  • 18 Januari 2014 - 15:10

    Teun En Ingrid:

    Hallo Mary

    Geweldig, wat een belevenis, schitterende foto's, en een boeiend verslag.
    Wij blijven je volgen.
    Vriendelijke groet, Teun en Ingrid

  • 21 Januari 2014 - 19:02

    Angelique Van Stokkum:

    Hallo Mary,

    zo ik heb even de tijd genomen om je verslagen te lezen.
    Ik heb je vader maandag nog even gesproken over hoe het nu met je gaat.
    Zoals hij al zei je hebt het enorm naar je zin daar en je hebt het ook al door dat ze daar niet zo gehaast leven zoals wij in nederland ik denk dat ik maar ga emigreren hahahaha.
    Ik vind het leuk om je verslagen te lezen meid,en besef me dat ik eigenlijk best wel een beetje jaloers op je bent dat je zo dicht bij mijn familie bent en ik zover weg hahaha.
    Maar ja het is zo.
    ik wilde je uitnodigen voor een high tea a.s donderdag maar je zal het wel te druk hebben met je stage hahaha ik ben dan namelijk 25 jaar in dienst bij swinhove.
    Nou meid ik ga weer eens proberen een cake te bakken hopelijk stort deze niet in.
    Maurice zit onder tussen in adelaide hij is druk zoekende naar werk daar.
    ik heb even aan mijn nicht en neef gevraagd of ze misschien iets wisten dus duimen maar.
    Zo ik ga nog even naar je foto's kijken en dan op naar de mixer.
    Nou meid geniet ervan en hoop snel weer een nieuw verslag te lezen van je avontuur.

    groetjes Angelique xx

  • 21 Januari 2014 - 22:56

    Mary Goud:

    Bedankt voor de leuke reacties,

    Alvast gefeliciteerd voor donderdag Angelique!
    Het is hier echt heel leuk inderdaad en het weer is ook lekker.
    Vannacht heeft het wel heel hard geregend waardoor ik een paar keer wakker werd.
    Vandaag ga ik weer het lab op en daarna lekker het park in om te lezen.
    Ik hoop dat de cake lukt (of is gelukt) en ik houd jullie op de hoogte!
    De 2e week is in de maak :P

    Groetjes!
    Mary

  • 29 Januari 2014 - 14:32

    Angelique:

    Hallo mary,
    Bedankt voor je felicitatie hoor.
    De cake was lekker en goed gelukt.
    Maurice heeft een paar dagen minn nicht en neef geslapen is dat wat.
    Mijn familie gaat vannacht op vakantie naar Coffin Bay daar gaat ook haar zoon trouwen lijkt me zo gaaf want er zwemmen daar heel veel dolfijnen lsuk als je je ja woord geeft en er springen dolfijnen omhoog.
    TJA je weet het he ik en dolfijnen hihi.
    Die vleermuis vind ik iets minder daar heb ik het niet zo op.
    Nou meid ik kijk uit naar je volgende verslag.
    Tot lees maar weer.
    Gr angelique

Tags: 1e week

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mary

Ik ben een studente Biologie en Medisch Laboratoriumonderzoek van 20 jaar uit Zwijndrecht. Om af te studeren heb ik gekozen voor een stage in Australië omdat het me en geweldig land lijkt en ik hier veel nieuw ervaringen op hoop te doen op het gebied van mijn studie en door het land zo veel als ik kan te bekijken.

Actief sinds 04 Jan. 2014
Verslag gelezen: 375
Totaal aantal bezoekers 6003

Voorgaande reizen:

31 December 2013 - 11 Augustus 2014

Afstuderen in Sydney

Landen bezocht: