Druk Druk Druk eeeeennn..... SUCCES! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mary Goud - WaarBenJij.nu Druk Druk Druk eeeeennn..... SUCCES! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mary Goud - WaarBenJij.nu

Druk Druk Druk eeeeennn..... SUCCES!

Door: Mary Goud

Blijf op de hoogte en volg Mary

18 Februari 2014 | Australië, Sydney

Het is alweer 3 weken geleden dat ik heb geschreven omdat ik er simpelweg geen kans voor heb gehad xD

In de eerste week van februari heb ik gewerkt aan het plan van aanpak voor school. Omdat ik vrijwel de hele werkdagen op het lab bezig was met mijn onderzoek, was het vrijwel onmogelijk om te schrijven binnen de uren. Daarom ben ik die hele week later gebleven om het af te krijgen en heb dus erg weinig slaap gehad maar het is af gekomen :P

Op het lab heb ik gewerkt aan de formulering van een pMDI (presurrized metered dose inhaler) formule met ethanol voor de dosering van Theophylline. De HPLC methode werkt gelukkig goed. Verder heb ik nog een ACI (Anderson Cascade Impaction) gedaan om te kijken waar in de longen Theophylline vooral wordt afgezet en dus of de dosering op de gewenste plek goed is.

In de 2e week ben ik verder gegaan met deze ACI's en heb in de tussentijd nog een aantal artikelen gezocht voor de verandering van mijn TA voor het eindverslag. Voorlopig gaan we proberen om 2 formuleringen te maken
waarvan 1 voor de DPI (dry powder inhaler) en 1 voor de pMDI.

Deze week houd ik me vooral bezig met de analyse van de resultaten en met 1 HPLC voor mijn laatste ACI. Ik heb ook nog een test gedaan om de toxiciteit van het medicijn te bepalen. De resultaten voor een Grand request voor geld voor het onderzoek heb ik ook met succes afgerond dus die kan worden aangevraagd! Vandaag kreeg ik ook een mailtje dat mijn plan van aanpak is goedgekeurd en dat ik een STHO beurs ontvang dus het was al het harde werken dubbel en dwars waard!!!

Zoals jullie begrijpen was het dus heel erg druk maar dat wil niet zeggen dat ik het niet naar mijn zin heb gehad natuurlijk! het is hier ook nog Chinees nieuw jaar geweest met een mooie vuurwerkshow in de haven (jazeker ze zijn hier gek op vuurwerk). Na het vuurwerk ben ik op weg naar hui echt gigantisch verdwaald. Ik was de tegenovergestelde kant opgelopen en kwam uit bij central park in Kingsford. Na wat verder dwalen op gevoel kwam ik gelukkig weer bij de haven uit en kon ik weer terug lopen maar was inmiddels wel erg laat (of eigenlijk vroeg). Ik ben ook nog met Jasper en Wilco naar de twiight parade geweest maar dit viel een beetje tegen. Het was zo druk dat je bijna niks kon zien en het was een beetje eentonig maar toch een leuke ervaring. Van te voren nog samen boodschappen gedaan en gegeten op Jaspers kamer. Gezellig geweest dus en een goede afwisseling met het drukke werk. De weekenden daarna heb ik eigenlijk niks bijzonders gedaan. Vooral goed uitgeslapen en uitgerust na vooral de week met het verslag om even in te halen. Beetje boodschapjes doen wan inmiddels had ik vrijwel niks meer. Nog wel even in het park liggen lezen toen het weer wat beter was.

Vooral druk dus. Donderdag gaan de een afscheids-feestje houden voor YY bij een karaoke bar. Ben er nog nooit geweest maar ik begreep dat het erg grappig is. Ik ben benieuwd!

  • 18 Februari 2014 - 09:05

    André Goud:

    Mary je zit er hartstikke goed in! Nu volhouden. We zijn trots op je.
    Groetjes,
    Pa en Ma Goud

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mary

Ik ben een studente Biologie en Medisch Laboratoriumonderzoek van 20 jaar uit Zwijndrecht. Om af te studeren heb ik gekozen voor een stage in Australië omdat het me en geweldig land lijkt en ik hier veel nieuw ervaringen op hoop te doen op het gebied van mijn studie en door het land zo veel als ik kan te bekijken.

Actief sinds 04 Jan. 2014
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 5991

Voorgaande reizen:

31 December 2013 - 11 Augustus 2014

Afstuderen in Sydney

Landen bezocht: